Transakcje reklamowe i marketingowe w ujęciu podatkowym wybrane zagadnienia z zakresu podatku VAT i PIT w 2016 i 2017 roku

 

Program szkolenia

  • Rozliczenie w przychodach i kosztach akcji marketingowych:
  • Moment powstania obowiązku podatkowego w  przypadku wykonania usługi marketingowej, wydania towaru w ramach akcji marketingowych, moment rozpoznania kosztów dotyczących ww. świadczeń.
  • Bonusów obrotowych.
  • Nieodpłatnego przekazania towarów lub usług w ramach akcji marketingowych.
  • Rabatów towarowych.
  • Akcji „2+1” lub „2+2”.
  • Sprzedaży za „1zł.”
  • Sprzedaży premiowej.
  • Bonów, kart podarunkowych.

 

  • Skutki w PIT – wybrane zagadnienia w świetle najnowszego orzecznictwa sądów i stanowiska organów podatkowych.
  • Sprzedaż premiowa.
  • Reklama, konkurs
  • Koszty uzyskania przychodów:
  1. Reklama
  • Pojęcie reklamy.
  • Wydatki marketingowe.
  • Kwalifikacja wydatków marketingowych w zależności od rodzaju podejmowanych działań, w szczególności:
  • przekazywanie materiałów reklamowych,
  • promocji dla pracowników kontrahenta,
  • konkursów konsumenckich,
  • imprez integracyjno-rozrywkowych,
  • udział w tragach i konferencjach.,
  • gadżety reklamowe.
  • Dokumentowanie wydatków marketingowych i rola dokumentacji w procesie ich kwalifikacji podatkowej:
  • dokumentacja marketingowa (regulaminy, umowy, umowy sponsoringu itp., niezbędne postanowienia),
  • skutki braku właściwej dokumentacji.
  1. Reprezentacja
  • Pojęcie reprezentacji według wyroków NSA.
  • Stanowisko Ministerstwa Finansów dotyczące pojęcia reprezentacji.
  • Kawa, herbata, ciastka a koszty podatkowe.
  • Próbki – reklama czy reprezentacja?
  • Prezenty – czy stanowią KUP?
  • Spotkania firmowe – czy stanowią KUP?

 

  • Rozliczenia w VAT
  • Próbki i materiały reklamowe, czy zawsze bez VAT?
  • Prezenty – odprowadzenie podatku VAT przy przekazaniu, zasady
  • Spotkania firmowe – czy przysługuje VAT do odliczenia z faktur?
  •  Zasady opodatkowania udziału w targach i konferencjach międzynarodowych
  • Sprzedaż za 1 zł w podatku VAT
  • Rozliczenie faktur korygujących z tytułu udzielonych rabatów, upustów, jak ustalić podstawę opodatkowania?

 

  • Klauzula obejścia prawa podatkowego w przypadku działań marketingowych, jak się zabezpieczyć przed nowym typem postępowań podatkowych?