Program szkolenia
- Rozliczenie w przychodach i kosztach akcji marketingowych:
- Moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku wykonania usługi marketingowej, wydania towaru w ramach akcji marketingowych, moment rozpoznania kosztów dotyczących ww. świadczeń.
- Bonusów obrotowych.
- Nieodpłatnego przekazania towarów lub usług w ramach akcji marketingowych.
- Rabatów towarowych.
- Akcji „2+1” lub „2+2”.
- Sprzedaży za „1zł.”
- Sprzedaży premiowej.
- Bonów, kart podarunkowych.
- Skutki w PIT – wybrane zagadnienia w świetle najnowszego orzecznictwa sądów i stanowiska organów podatkowych.
- Sprzedaż premiowa.
- Reklama, konkurs
- Koszty uzyskania przychodów:
- Reklama
- Pojęcie reklamy.
- Wydatki marketingowe.
- Kwalifikacja wydatków marketingowych w zależności od rodzaju podejmowanych działań, w szczególności:
- przekazywanie materiałów reklamowych,
- promocji dla pracowników kontrahenta,
- konkursów konsumenckich,
- imprez integracyjno-rozrywkowych,
- udział w tragach i konferencjach.,
- gadżety reklamowe.
- Dokumentowanie wydatków marketingowych i rola dokumentacji w procesie ich kwalifikacji podatkowej:
- dokumentacja marketingowa (regulaminy, umowy, umowy sponsoringu itp., niezbędne postanowienia),
- skutki braku właściwej dokumentacji.
- Reprezentacja
- Pojęcie reprezentacji według wyroków NSA.
- Stanowisko Ministerstwa Finansów dotyczące pojęcia reprezentacji.
- Kawa, herbata, ciastka a koszty podatkowe.
- Próbki – reklama czy reprezentacja?
- Prezenty – czy stanowią KUP?
- Spotkania firmowe – czy stanowią KUP?
- Rozliczenia w VAT
- Próbki i materiały reklamowe, czy zawsze bez VAT?
- Prezenty – odprowadzenie podatku VAT przy przekazaniu, zasady
- Spotkania firmowe – czy przysługuje VAT do odliczenia z faktur?
- Zasady opodatkowania udziału w targach i konferencjach międzynarodowych
- Sprzedaż za 1 zł w podatku VAT
- Rozliczenie faktur korygujących z tytułu udzielonych rabatów, upustów, jak ustalić podstawę opodatkowania?
- Klauzula obejścia prawa podatkowego w przypadku działań marketingowych, jak się zabezpieczyć przed nowym typem postępowań podatkowych?